Brev:
Kan ikke få nok mælk i ham
15. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Kan ikke få nok mælk i ham
Hej igen
Ja så er jeg tilbage igen.... jeg skrev til dig sidst ang hvor meget modermælkserstatning min dreng på 7 uger skulle have. Han vejede som sagt 6,1 kg hvilket betyder at han skal have ca. 1 liter i døgnet. Men det får han slet ikke, vi vejede ham i går og der kunne vi se at han havde taget 300 g på, på 8 dage.
Men problemet ligger i at vi laver 165 ml erstatning pr. måltid og han tager de fleste gange kun mellem 120-145ml, en enkelt gang kan vi måske få ham til at spise de 165 ml, men det er med stor kamp. Han får 6 måltider i døgnet, melder sig selv. Han får mellem 750-920 ml i døgnet (det kan svinge fra dag til dag) Får det sidste måltid kl. 21 ca. og herefter sover han fra 21.30 - 05.30 et rigtig langt stræk.
Vi har forsøgt at vække ham en gang, (det var da min læge sagde at jeg skulle trække måltiderne til hver 4 time, hvilket ikke var hensigtsmæssigt) men vi kunne slet ikke få ham vækket så han ville tage flaske, så det droppede vi hurtigt. Her tænker jeg om han skulle vækkes for at få et måltid mere, men det er da synd når nu han kan sove så langt et stræk.
Jeg er så bekymret for om han får nok og hvorfor vil han ikke spise mere end det? Han vejer nu 6,4 kg og er 60m cm lang. Under måltiderne skal han også ofte af med afføring, så maden bliver brudt af presseri og utilfredshed, da han åbenbart har lidt svært ved at komme af med det. Dog skal det siges at det ikke er hård afføring, men delvist grødet/tyndt og gulligt/grønt.
Hilsen den bekymrede mor.
Bella