Kan ikke få nok mælk i ham

15. maj 2008

Alder:
1 mdr.

Kan ikke få nok mælk i ham

Hej igen

Ja så er jeg tilbage igen.... jeg skrev til dig sidst ang hvor meget modermælkserstatning min dreng på 7 uger skulle have. Han vejede som sagt 6,1 kg hvilket betyder at han skal have ca. 1 liter i døgnet. Men det får han slet ikke, vi vejede ham i går og der kunne vi se at han havde taget 300 g på, på 8 dage.

Men problemet ligger i at vi laver 165 ml erstatning pr. måltid og han tager de fleste gange kun mellem 120-145ml, en enkelt gang kan vi måske få ham til at spise de 165 ml, men det er med stor kamp. Han får 6 måltider i døgnet, melder sig selv. Han får mellem 750-920 ml i døgnet (det kan svinge fra dag til dag) Får det sidste måltid kl. 21 ca. og herefter sover han fra 21.30 - 05.30 et rigtig langt stræk.

Vi har forsøgt ...

Annonce

... at vække ham en gang, (det var da min læge sagde at jeg skulle trække måltiderne til hver 4 time, hvilket ikke var hensigtsmæssigt) men vi kunne slet ikke få ham vækket så han ville tage flaske, så det droppede vi hurtigt. Her tænker jeg om han skulle vækkes for at få et måltid mere, men det er da synd når nu han kan sove så langt et stræk.

Jeg er så bekymret for om han får nok og hvorfor vil han ikke spise mere end det? Han vejer nu 6,4 kg og er 60m cm lang. Under måltiderne skal han også ofte af med afføring, så maden bliver brudt af presseri og utilfredshed, da han åbenbart har lidt svært ved at komme af med det. Dog skal det siges at det ikke er hård afføring, men delvist grødet/tyndt og gulligt/grønt.

Hilsen den bekymrede mor.

Bella

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!